keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Olohuonetta

Viime postauksessa esittelin mun kirppislöydöt, ja nyt ajattelin valottaa vähän paremmin näkymää meidän olkkariin. Olkkarimme on suhteellisen pieni, mutta olohuoneen tärkein toiminto on mielestäni toimia kodin löhöpaikkana, mutta kuitenkin siten että vieraillekin riittää istumapaikkoja. Tosin mua nyt hippasen häiritsee se, että olohuone näyttää tuoliparin kotiuduttua hieman liian täyteen tungetulta...


Muuten kuvassa näkyy hyvin yksi mun sisustusintohimoistani, nimittäin taljat! Ne vaan on niin käteviä ja luo heti kivaa lämmön tuntua:) 



Mun hellyydellä kasvattamani oliivipuu, josta ei koskaan kasvanut kovin kaunista malliyksilöä, kuten esimerkiksi Modernin Puutalon Mervillä. En siis todellakaan ole mikään viherpeukalo, ja olen onnistunut saamaan hengiltä jopa traakkipuun, joka on viherkasvien sitkeimmästä päästä.

Olohuoneesta on käynti takkahuone/työhuoneeseen, ja sieltä taas pääsee kylppäriin ja saunaan. Olohuoneemme huonekorkeus 4,7m, (jos oikein muistan) ja syy, miksi ihastuin tähän talomalliin oli juuri  huonekorkeus, ja siihen kuuluvat tukirakenteet (kattoparrut, sekä nuo ylemmässä kuvassa näkyvät följärit, eli paksut neliskanttiset pystyt tukipuut. Näitä följäreitä meiltä löytyy myös keittiöstä ja meidän makkarista.

Vielä olisi kaksi päivää rutistettavana ennen viikonloppua. Jaksaa, jaksaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti


Olisi kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi.